loading...
Hadijoon
HadijooN بازدید : 385 چهارشنبه 19 شهریور 1393 نظرات (0)

.

.

سه نصیحت ارزشمند از امام سجاد (ع)

.

.

مشرق : امام سجاد علیه‌السلام در حدیث شریفی سه نصیحت و سفارش زیبا درباره ضرورت رسیدگی به نیازهای مومنین را بیان فرموده‌اند
.

.
امام زین العابدین علیه السلام فرمودند :
هرکس مومن گرسنه‌ای را طعام دهد خداوند او را از میوه‌های بهشت اطعام می‌نماید
هر که تشنه‌ای ‏را آب دهد خداوند از چشمه گوارای سر به مهر بهشتی سیرابش می‌گرداند
و هرکس مومن برهنه‌ای را لباس بپوشاند ‏خداوند او را از لباس حریر سبز بهشتی خواهد پوشاند
.

.
متن حدیث :
قال علی بن الحسین علیه السلام : مَنْ اطْعَمَ مُوْمِنا مِنْ جُوعٍ اطْعَمَهُ اللّهُ مِنْ ثِمارِ الْجَنَّهِ، وَ مَنْ سَقی مُوْمِنا مِنْ ظَمَا ‏سَقاهُ اللّهُ مِنَ الرَّحیقِ الْمَخْتُومِ، وَ مَنْ کَسا مُوْمِنا کَساهُ اللّهُ مِنَ الثّیابِ الْخُضْرِ.

.

.

.

.

HadijooN بازدید : 139 چهارشنبه 19 شهریور 1393 نظرات (3)

.
.

درخت زقّوم چه درختی است ؟

.
.

زقوم درختی است که از قعر جهنم می‌روید و شکوفه آن مانند سرهای شیاطین است
.
.
تبیان : جزء بیستم و سوم قرآن کریم که از آیه 28 سوره مبارکه یس آغاز و به آیه 31 سوره مبارکه زمر ختم می شود ، در بردارنده آموزه ها و پیام‌های روح افزای الهی است که این نوشته تعدادی از آن‌ها را نقل می کند
.
.
* بهانه ای برای کمک نکردن
.
در کمک به نیازمندان و انفاق به مستمندان منطق بسیار عوامانه ای وجود دارد که از سوی افراد خود خواه و خسیس مطرح می شود که وقتی به آن‌ها گفته می شود: از آنچه خدا به شما روزی کرده است در راه او انفاق کنید (وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ أَنفِقُوا مِمَّا رَزَقَکُمْ اللَّهُ)؛ پاسخ می دهند : آیا ما کسی را اطعام کنیم که اگر خدا می‌خواست او را سیر می‌کرد؟! (أَنُطْعِمُ مَن لَّوْ یَشَاء اللَّهُ أَطْعَمَهُ)
.
معنای این حرف این است که اگر فلانی فقیر است لابد کاری کرده که خدا می خواهد فقیر بماند و اگر ما غنی هستیم لابد عملی انجام داده ایم که مشمول لطف خدا شده ایم؛ بنابراین نه فقر آن‌ها و نه غنای ما هیچ‌کدام بی حکمت نیست !
.
غافل از اینکه جهان میدان آزمایش و امتحان است، خداوند یکی را با تنگدستی آزمایش می کند و دیگری را با غنا و ثروت و گاه یک انسان را در دو زمان با هر دو امتحان می کند که آیا به هنگام فقر امانت و مناعت طبع و مراتب شکرگزاری را به  جا می آورد؟ یا همه را زیر پا می گذارد؟(1)
.
و اگر آنچه آنها می گویند درست است دیگر دلیل نداشت که خداوند در آیات متعدد دستور به انفاق دهد (یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ أَنفِقُواْ مِمَّا رَزَقْنَاکُم)(2) و در مقابل کسانی که انفاق در راه خدا را ترک کرده اند را به شدت تهدید کرده و به آن‌ها وعده عذاب دهد: (ای رسول ما) کسانی را که طلا و نقره می اندوزند و آن را در راه خدا انفاق نمی کنند، به عذاب دردناکی بشارت ده (وَالَّذِینَ یَکْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلاَ یُنفِقُونَهَا فِی سَبِیلِ اللّهِ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِیمٍ)(3)
.
.
* عهدی که با او بسته ایم
.
در آیات متعدد قرآن کریم سخن از عهدی رفته است میان ما بندگان و خدای متعال؛ مانند این آیه که می فرماید: شما به عهدتان وفا کنید تا من هم به عهد خود وفا کنم (وَأَوْفُواْ بِعَهْدِی أُوفِ بِعَهْدِکُمْ )(4)؛ اما این عهد چیست و مفاد آن کدام است ؟!
.
سوالی است که پاسخ آن را می‌توان در آیات 60 و 61 سوره یس مشاهده کرد
.
در این آیات، متن عهده نامه یاد شده آمده که دربردارنده دو بند اساسی است :
.
بند اول آن، عبادت نکردن شیطان است (أَن لَّا تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ) و بند دوم آن عبادت کردن خداوند یکتای متعال (أَنِ اعْبُدُونی)
.
باید دقت کرد که در این آیه انسان‌ها از عبادت شیطان نهی شده اند ؛ منظور از عبادت کردن شیطان، اطاعت او در وسوسه ها و دستورهایی است که از او صادر می شود (5)؛ بنابراین «شیطان را عبادت نکنید»؛ یعنی از وسوسه های شیطان پیروی نکنید؛ زیرا اطاعت از غیر خداوند و کسانی که خداوند دستور به اطاعت از آن‌ها داده است (6) ممنوع است
.
.
* پیروان شیطان عاقل نیستند
.
در روایتی امام صادق علیه السلام در تعریف عقل فرمود: عقل آن چیزی است که خداوند رحمان با آن عبادت می شود و بهشت با آن به دست می آید (مَا عُبِدَ بِهِ الرَّحْمَنُ وَ اکْتُسِبَ بِهِ الْجِنَانُ)(7) و چون مسیر عبادتِ خدا، غیر از مسیر عبادت و پیروی از شیطان است؛ بنابراین آنکه خدا را عبادت نکرد و پیرو شیطان بود، از عقل بهره ای نبرد و عاقل نیست
.
در آیه 130 بقره، قرآن کریم کسانی که از عبادت و بندگی خدا رویگردان شدند را سفیه می خواند: وَمَن یَرْغَبُ عَن مِّلَّةِ إِبْرَاهِیمَ إِلاَّ مَن سَفِهَ نَفْسَهُ: کسی جز افرادی که خود را به سبک مغزی افکنده اند ، از آئین پاک ابراهیم روی گردان نخواهد شد
.
با توجه به آن روایت و این آیه روشن می شود که چرا خداوند متعال در نهی پیروی از شیطان در آیه 62 سوره یس بعد از آنکه دلیل می آورد که او افراد زیادی از شما را گمراه کرد (وَلَقَدْ أَضَلَّ مِنکُمْ جِبِلًّا کَثِیرًا) می فرماید: پس چرا عقلتان را به کار نمی گیرید؟ (أَفَلَمْ تَکُونُوا تَعْقِلُونَ)
.
که این آیه نیز هم سو با مطالب گذشته، پیروی از شیطان را کاری غیر عاقلانه خوانده، برای همین کسانی که از وسوسه های او پیروی می کنند را به تعقل و به کارگیری از نعمت عقل دعوت می نماید
.
.
* شجره زقوم چه درختی است ؟
.
سخن درباره «شجره زقوم» در قرآن کریم بعد از بیان نعمت‌های بهشتی از آیه 62 سوره مبارکه صافات شروع می شود که می فرماید: آیا این نعمت‌های جاویدان و لذت بخش که بهشتیان را با آن پذیرایی می کنند ، بهتر است یا درخت نفرت انگیز زقوم؟! (أَذَلِکَ خَیْرٌ نُّزُلًا أَمْ شَجَرَةُ الزَّقُّومِ)
.
«شجره» همیشه به معنی درخت نیست گاه به معنی گیاه نیز می آید و قرائن نشان می دهد که منظور از آن در اینجا، گیاه است. (8) اما «زقوم»؛
.
در کتاب لسان العرب آمده است: این ماده در اصل به معنی بلعیدن است. سپس می افزاید : هنگامی که این آیه نازل شد ابوجهل گفت: چنین درختی در سرزمین ما نمی روید؛ چه کسی از شما معنی زقوم را می داند ؟
.
در آنجا مردی بود از آفریقا؛ او گفت: زقوم در زبان ما آفریقائیان به معنی «کره و خرما» است. ابوجهل برای تمسخر صدا زد: کنیز! مقداری خرما و کره بیاور تا زقوم کنیم! آنها می خوردند و مسخره می کردند و می گفتند: محمد صلی الله علیه وآله در آخرت، ما را به اینها می ترساند! قرآن نازل شد و پاسخ دندان شکنی به آن‌ها داد (9) که در آیات بعد می‌خوانیم
.
در آیات بعد، قرآن کریم به برخی ویژگی‌های این گیاه می پردازد که آن‌ها مایه عذاب و رنج بودن آن برای ظالمان است (إِنَّا جَعَلْنَاهَا فِتْنَةً لِّلظَّالِمِینَ)
.
سپس می‌افزاید: آن درختی است که از قعر جهنم می روید (إِنَّهَا شَجَرَةٌ تَخْرُجُ فِی أَصْلِ الْجَحِیمِ) و بعد می فرماید: شکوفه آن مانند سرهای شیاطین است (طَلْعُهَا کَأَنَّهُ رُۆُوسُ الشَّیَاطِینِ)
.
تشبیه شکوفه های آن گیاه جهنمی به سرهای شیاطین برای بیان نهایت زشتی و چهره تنفرآمیز آن است، زیرا انسان از چیزی که متنفر باشد ، در ذهن خود برای آن قیافه ای زشت و وحشتناک ترسیم می کند و به هر چه علاقه مند است برای آن قیافه ای زیبا و دوست داشتنی
.
برای همین در عکس‌هایی که مردم برای فرشتگان می کشند زیباترین چهره ها را ترسیم می کنند و برای شیاطین و دیوان بدترین چهره ها را، در حالی که نه فرشته را دیده اند و نه دیو را
.
در تعبیرات روزمره نیز بسیار دیده می شود که می گویند: فلان کس مانند جن است؛ یا قیافه اش مثل دیو است! این‌ها همه تشبیهاتی است بر اساس تصورات ذهنی انسان‌ها از مفاهیم مختلف که ادبیات قرآن هم در بیش‌تر موارد منطبق با همین ادبیات عامیانه است. (10)
.
آخرین نکته ای که در این آیات درباره گیاه زقوم بیان شده است پرشدن شکم ظالمان مغرور از آن است (فَإِنَّهُمْ لَآکِلُونَ مِنْهَا فَمَالِۆُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ)
.
.
* پی نوشت ها :
.
1. آیات 15 و 16 سوره فجر به همین موضوع پرداخته است

2. 254/ بقره

3. 34/ توبه

4. 40/ بقره

5. المیزان فی تفسیر القرآن 17/102

6. 59/ نساء

7. کافی 1/11

8. تفسیر نمونه 19/70

9. لسان العرب 12/269

10. ر.ک به تفسیر نمونه 19/72
.
.
.
.

HadijooN بازدید : 233 چهارشنبه 19 شهریور 1393 نظرات (0)

.

.

جملات زیبا و آموزنده آندره ژید


.

.

هر سعادتی زاده‌ی تصادف است
و در هر لحظه هم‌چون گدایی بر سر راهت ظاهر می‌شود
.
=======سخنان بزرگان=======
.
من بر این باورم که عشق به یک شخص ِ بزرگوار ، بیش از هر چیز دیگر به انسان فروتنی می آموزد
.
=======سخنان بزرگان=======
.
هنر، همکاری میان خدا و انسان است
و در این همکاری زمانی که انسان کمتر دخالت می کند
نتیجه عالی تر است
.
=======سخنان بزرگان=======
.
اگر آن چه می‌خوری مستت نکند
ازآن روست که گرسنگی‌ات آن‌قدر که باید نبوده است
.
=======سخنان بزرگان=======
.
هر کس باید راه زندگی خودش را پیدا کند
و از راه زندگی خودش برود نه از راه زندگی دیگری
.
=======سخنان بزرگان=======
.
داشتن احساس حقیقی ، از تظاهر به آن احساس
کمابیش غیر قابل تشخیص است
.
=======سخنان بزرگان=======
.
بکوش تا عظمت در نگاهت باشد نه در آنچه می نگری
.
=======سخنان بزرگان=======
.
بدبختی هر کسی ناشی از آن است که همیشه اوست که می نگرد
و آنچه را می بیند به خود وابسته می کند
.
=======سخنان بزرگان=======
.
همه ‏ی شکل‏ های خدا دوست ‏داشتنی است
و همه‏ چیز شکل اوست
.
=======سخنان بزرگان=======
.
برای راهنمایی خود به دنبال نوری می رویم که به دست خویش داریم
به هر کجا که بروی جز خدا چیزی را ملاقات نمی توانی کرد
.
=======سخنان بزرگان=======
.
نگرش تو باید هر لحظه نو شود
خردمند کسی است که از هر چیزی به شگفت آید
.
=======سخنان بزرگان=======
.
هر آفریده ای نشانه ی خداوند است
اما هیچ آفریده ای نشان دهنده او نیست

.

.

.

.

HadijooN بازدید : 291 چهارشنبه 19 شهریور 1393 نظرات (0)

.

.

ده قدم برای افزایش ترافیک وب سایت شما

.

.

مهم است که وب سایت شما دارای ترافیک باشد . این یک محیط غیر حساس ایجاد میکند برای داشتن یک وب سایت که بیش از همه مفید است و در جهان کسی در مورد آن چیزی نمی داند
.
این مقاله 10 روش کم هزینه برای ایجاد ترافیک در وب سایت شما معرفی میکند . لذت ببرید !
.
.
1-  لینک های خود را با سایت هایی که حاوی مطالبی مشابه مطالب شما است ، داد و ستد کنید
.
وقتی که بازدید کنندگان برای شما مهم باشند ، مسلما بازدید کنندگان هدف دار برای شما واقعا مهم هستند . اگر وب سایت شما در مورد سگها است ، این کار احمقانه ای است که لینک های خود را با سایتهایی که متعلق به مردمی هست که از سگ متنفرند ، معاوضه کنید . برای آنکه این یک عمل ضد پیشرفت است و عاقلانه نیست . نه ، این روش داد و ستد لینک ها برای کار نیست . بهتره این کار با سایت هایی انجام شود که موضوعی را پوشش میدهند که با موضوع شما مرتبط است
.
.
2-  انتشار یک وبلاگ
.
پرداختن به منافع یک وبلاگ از موضوع این بحث خارج است و من وقت توضیح آن را ندارم . فقط میدونم که موتور های جستجو به وبلاگ ها علاقه دارند که دارندگان وبلاگها را با دیگر وبلاگ داران بطور مکرر به هم متصل کنند
.
.
3-  انتشار خبرنامه خودتان
.
اکنون من میدونم شما چی فکر میکنید . انتشار یک خبرنامه ؟ به نظر می رسه که کار زیادی نمیتونه انجام بده . خوب بله میتونه . ولی اگرشما خبرنامه تان را در مورد چیزهایی که ار آن سود میبرید بنویسید ، ابدا خوب کار نخواهد کرد . مطالبتان را خارج از کاغذ یا یک محیط خاص نمیتوانید بنویسید ؟ در این مورد نگران نباشید ، در اینترنت مکانهای online فراوانی هست که شما میتونید که از آنجا مطالب رایگان در دسته بندی های منظم را میتوانید دریافت کنید . فقط کافیست به موتور جستجو مورد علاقه تان مراجعه کرده و در فهرست مقاله های مورد نظر را تایپ کنید . و شما از تعداد مواردی که در نتیجه جستجو می آید قطعا متعجب خواهید شد
.
.
4-  عرضه کردن رایگان بعضی از مطالب که به موضوع اصلی شما مرتبط است
.
مردم free را دوست دارند . مطمئن شوید که مطالب شما با کیفیت است و به موضوع اصلی شما مرتبط است . این خوب است که شما قبل از دریافت free توسط کاربر آدرس ایمیل کاربر را بخواهید . این راه خوبی برای جمع آوری سریع لیست افرادی که به موضوعات سایت شما علاقه دارند میباشد
.
.
5-  مبادله کردن تبلیغات با دیگر منتشران مجله الکترونیکی
.
مجله های الکترونیکی که با موضوع شما مطابق هستند را جستجو کنید و تبلیغات خود را با آنها مبادله کنید . بعضی منتشران با این نوع مبادله برای مدت کوتاهی موافقت میکنند ، مخصوصا اگر مخارجی را هم تقبل کنید
.
.
6-  شرکت کردن در محل های اجتماع عمومی در اینترنت online forums
.
.
7-  منتشر کردن آدرس وب سایت در هر چیزی که پخش میکنید ، کتاب ، کارت ویزیت ، کاتالوگ و بروشور
.
.
8-  مطالعه هر چیزی که به شما در مورد ایجاد آمد و شد در وب سایت کمک کند
.
این شدیدا مهم است که در این مورد مطالعه کنید چون اینترنت دقیقه به دقیقه تغییر میکند . ثبت نام کردن در مجله های الکترونیکی ، خواندن کتابهاب الکترونیکی ، و خواندن مطالب موجود در forums . تمام این منابع به شما کمک میکند تا همچنان در جریان آخرین تحولات و اخبار در اینترنت باشید
.
.
9-  پرسیدن سوالاتی که در مورد آنها فکر میکنید از فروشگاه های اینترنتی
.
بعضی از فروشگاه های اینترنتی میتونند شما را برای موفقیت راهنمایی کنند ، خصوصا اگر با آنها آشنا نیز باشبد . اگر آنها به شما در راه موفقیت کمک کنند ، آنها نیز موفق میشوند . فراموش نکنید فقط سوالهای بی اهمیت سوالهای پرسیده نشده هستند
.
.
10-  وقتی که شما ایده جدیدی به ذهنتان خطور کرد ، از آن استفاده کنید
.
بهتره که این خارج از فقط یک حرف باشد ، ولی اگر ایده جالبی به ذهن شما رسید میتوانید در هنگامی که تحقیقتان را انجام می دهید به سادگی آن را انجام داده و از تمام آن استفاده کنید . چرا شما تمام تحقیق را در اولین مرتبه انجام میدهید ؟

.

.

منبع : سایت بیتوته

.

.

.

.

HadijooN بازدید : 185 دوشنبه 17 شهریور 1393 نظرات (0)

.

.

چهار رکعت نماز امام حسین (ع)

.

.

فرهنگ نیوز : «سیّد بن طاووس» در «جمال الاسبوع» نمازى براى آن حضرت (ع) نقل کرده است که چهار رکعت است (هر دو رکعت با یک سلام) و به همان کیفیّت نماز امیرالمؤمنین (ع) مى باشد و در روز جمعه خوانده مى شود
.
نماز دیگرى از آن حضرت نیز نقل کرده که در روز جمعه خوانده مى شود و آن هم چهار رکعت است که در هر رکعت یک مرتبه «حمد» و بیست وپنج مرتبه سوره «توحید» را بخواند و پس از آن این دعا را بخواند :
.
اَللّهُمَّ اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلَیْکَ بِجُودِکَ وَکَرَمِکَ، وَاَتَقرَّبُ اِلَیْکَ بِمُحَمَّد عَبْدِکَ
خدایا من تقرّب جویم به درگاهت بوسیله بخشش و کرمت و تقرّب جویم بدرگاهت بوسیله محمّد بنده
.
وَرَسُولِکَ، وَاَتَقَرَّبُ اِلَیْکَ بِمَلائِکَتِکَ الْمُقَرَّبینَ، وَ اَنْبِیآئِکَ وَ رُسُلِکَ، اَنْ
و فرستاده ات و تقرب جویم به درگاهت بوسیله فرشتگان مقرّب و پیمبران و رسولانت که
.
تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّد عَبْدِکَ وَرَسُولِکَ، وَ عَلى آلِ مُحَمَّد، وَ اَنْ تُقیلَنى
درود فرستى بر محمّد بنده و فرستاده ات و بر خاندان محمّد و این که از لغزشم
.
عَثْرَتى، وَ تَسْتُرَ عَلَىَّ ذُنُوبى وَ تَغْفِرَها لى، وَتَقْضِىَ لى حَوآئِجى، وَ لا
درگذرى و گناهانم را بپوشانى و آنها را بیامرزى و حاجتهایم را برآورى و به کار زشتى
.
تُعَذِّبْنى بِقَبیح کانَ مِنّى، فَاِنَّ عَفْوَکَ وَ جُودَکَ یَسَعُنى، اِنَّکَ عَلى کُلِّ
که از من سر زده عذابم نکنى زیرا که گذشت و بخشش تو چنان هست که مرا فرا گیرد و همانا تو بر هر
.
شَىْء قَدیرٌ.(۱)
کارى توانایى.
.
.
پی نوشت :
1_(جمال الاسبوع، صفحه ۲۷۰ و بحارالانوار، جلد ۸۸، صفحه ۱۸۵، حدیث ۱۱)

.

.

.

.

تعداد صفحات : 17

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    پسری یا دختر ؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 923
  • کل نظرات : 216
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 160
  • بازدید امروز : 74
  • باردید دیروز : 376
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 74
  • بازدید ماه : 15,075
  • بازدید سال : 55,559
  • بازدید کلی : 704,372
  • کدهای اختصاصی